اسلوپ (slop) در کارآدیو به معنای زاویه و برشی از شدت یک فرکانس می باشد که در بحث کراس اوور ها مخصوصا اکتیو مطرح است .
ما در ایران کارآدیو از آن وام (ایده) گرفتیم ،تا برشی بزنیم هر چند کوتاه به دنیای کارآدیو، به اخبار و حواشی، بررسی های سرپایی و کوتاه از ریز و درشت کارآدیو و هر آنچه به دنیای کارآدیو مربوط می شود، در بخش اسلوپ خواهید دید .
شما نیز اگر مطلب یا موردی دارید که مناسب حال این بخش می باشد، برای ما از قسمت تماس با ما، ارسال کنید تا با نام شما در این بخش درج گردد .
banner

نصب ارسالی از مصطفی زاکری

کالاهای استفاده شده در این نصب:
TS-C172PRS کامپوننت پایونیر Pioneer
TS-S062PRS بلندگو پایونیر Pioneer
PRS-A900 آمپلی فایر پایونیر Pioneer
ساب راک فورد p3
یک عدد امپ چهار کانال 4200 prs
class FD ice power
یک عدد امپ مونو 1200 SPL.
اکسسوری:
3 دست rca چرنوف
دو دست سریه اسپشیال.
و یک دست سریه استاندارد.
یک دست هم استینگر.
کابلهای اسپیکر ها هم از نوع مانستر و چرنوف میباشد.
بنر کامپ هرتز

کامپوننت هرتز مدل MPK163.3

بررسی کامپوننت 3 راهه هرتز مدل MPK163.3

کامپوننت هرتز مدل MPK163.3 در سری محصولات میله این شرکت قرار میگیرد. میله که در زبان ایتالیایی بیانگر عدد هزار می باشد جزومحصولات رده بالای این شرکت محسوب می شود. این سری از محصولات شرکت هرتز جزو دسته حرفه ای و کیفیتی و پر قدرت قرار میگیرند.

این کامپوننت هم از این کیفیت و قدرت بی نسیب نیست. یک کامپوننت سه راهه که شامل ووفر، میدرنج، توییتر و البته کراس اوور می باشد .

اگر بخواهیم جداگانه محصولات را بر اساس مدل تقسیم کنیم این کامپوننت شامل موارد زیر می شود.

  • ووفر : MP 165.3
  • میدرنج : MP 70.3
  • توییتر : MP 25.3
  • کراس اوور : MPCX 3.3
کامپوننت هرتز سه راهه مدل mpk163.3ووفر

به کمک فناوری Boundary Free surround و Vcone میتوانید یک صدای با حجم و پراکندگی بالا داشته باشید حتی زمانی که هیچ فضایی برای استفاده ساب ووفر ندارید. سبد با عمق نصب کم از آلیاژ آلومینیوم، ساروند با انعطاف بالا جهت بهره وری در فرکانس گسترده تر ( میانی – باس ). صفحه وی شکل با بیشترین پراکندگی صدای فرکانس های میانی، سیم پیچ صدای مسی خالص جهت انتقال صدای قدرتمند در عین حال با کمترین اعوجاج…

از سایر مشخصات این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایز 165 میلیمتری
  • امپدانس 4 اهمی
  • توان 180 واتی
  • حساسیت 93 دسیبلی
  • سیم پیچ 25 میلیمتری
  • بازه فرکانسی 40 تا 5کیلو هرتز
  • مگنت از جنس فرت با چگالی بالا
  • مخروط از جنس الیاف پنبه/نخ فشرده

دانلود کاتالوگ راهنما

دانلود دفترچه مشخصات فنی

مشاهده محدوده پاسخ فرکانسی

ووفر هرتز مدل mp165.3

میدرنج

این میدرنج 70 میلیمتری دارای مگنت دوبل از جنس نئودیموم می باشد. بهترین استفاده این محصول در کنار ووفر MP 165.3 می باشد که در همین مجموعه از آن استفاده شده است.همچنین توییتر MP25.3 نیز بهترین حالت برای تکمیل فرکانس بالا را برای این مجموعه فراهم می آورد. در کنار مگنت دوبل از سیم پیچ دولایه، مخروط با الیاف فشرده نخی/پنبه ای و صفحه ساروند با تکنولوژی Boundary Free، سبد از جنس آلومینیوم با زیبایی بی نظیر و …

در ضمن از تکنولوژی Vcone و Boundary Free surround نیز استفاده شده است.

از سایر مشخصات این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایز 70 میلیمتری
  • امپدانس 4 اهمی
  • توان 100 واتی
  • حساسیت 88 دسیبلی
  • سیم پیچ 20 میلیمتری
  • بازه فرکانسی 180 تا18کیلو هرتز
  • مگنت نئودیمیومی
  • مخروط از جنس الیاف پنبه/نخ فشرده

دانلود کاتالوگ راهنما

دانلود دفترچه مشخصات فنی

مشاهده محدوده پاسخ فرکانسی

میدرنج هرتز mp7.3 مدل

توییتر

این توییتر 29 میلیمتری دارای یک گنبد از جنس تتلون برای تولید صدای طبیعی و در عین حال دقیق می باشد. طراحی هسته مرکزی نیز برای فرکانس رزونانس کمتر و کاهش اعوجاج هارمونیک صورت گرفته. مگنت نئودیمیومی نیز ازچگالی بالایی برای کنترل بهتر در توان بالا و فرکانس میانی و بالایی بهره می برد.لازم مورد نیاز جهت نصب در هر شرایطی ( شامل پایه ها) فراهم می باشد.

از سایر مشخصات این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایز 29 میلیمتری
  • امپدانس 4 اهمی
  • توان 120 واتی
  • حساسیت 91 دسیبلی
  • بازه فرکانسی 1.4 کیلو تا22.5 کیلو هرتز
  • مگنت نئودیمیومی
  • سیم پیچ 25 میلیمتری
  • گنبد از جنس تتلون

دانلود کاتالوگ راهنما

دانلود دفترچه مشخصات فنی

مشاهده محدوده پاسخ فرکانسی

توییتر هرتز مدلmp 25.3

کراس اوور

کراس اوور موجود در مجموعه نیز با مدل MPCX 3.3 شناخته می شود، یک کراس اوور سه راهه. از مشخصات بارز این کراس اوور میتوان به طراحی جمع و جور با تهویه مشبک جهت عبور بهتر جریان هوا جهت خنک کاری، سلف های مس خالص با ضخامت 1 میلیمتر با حداقل تلفات، خازن های پلی استرفیلم با کیفیت بسیار بالا که شفافیت و ظرافت صدا را افزایش می دهد. ضمنا سوئیچ های دو حالته افزایش تک مرحله ای 2 دسیبل برای توییتر و میدرنج برای تنظیم دقیق تر میزان سطح صدا بصورت جداگانه قرار دارد که با توجه به شرایط و موقعیت نصب توییتر و میدرنج میتوانید آنها را تنظیم کنید.

  • فرکانس ووفر : Low pass 450hz / 6dB oct
  • فرکانس میدرنج : 6dB oc Band pass 450-5.5khz /
  • فرکانس توییتر : Hi pass 5.5hz / 6dB oct
مجموع محصولات

با یکی شدن این محصولات و به میان آمد پای کراس اوور این مجموعه یک کامپوننت 3 راهه با کیفیت و قدرتمند را تشکیل می دهد. این مجموعه با هم مشخصاتی یکپارچه را به شکل زیر تشکیل می دهند.

  • توان Peak 300 وات
  • توان RMS 150 وات
  • امپدانس 4 اهم
  • محدوده فرکانس 40 تا 22.5 کیلو هرتز
  • حساسیت 92 دسیبل
  • کراس اوور سه راهه
  • کراس اوور با کات اف 450-5.5 کیلو هرتز

دانلود کاتالوگ راهنمای محصول

دانلود کاتالوگ مشخصات فنی

 

آمپلی جدید آلپاین

معرفی آمپلی فایر جدید آلپاین R-A90S

جدیدترین آمپلی فایر 6 کانال آلپاین مدل R-A90S

آمپلی فایر Hi-Res آلپاین با مدل R-A90S از آخرین محصولات تولیدی این شرکت دوست داشتنی می باشد. این آمپلی فایر 6 کاناله بوده و برای شنیدن جزئیات بیشتر موسیقی و اصطلاحا جزئیات مو به مو  طراحی شده است.

یک آمپلی فایر بجای چند آمپلی فایر

این آمپلی فایر با توان بالا و البته Hi-Res با تعداد خروجی 6 کانال میتواند تمام نیاز شما را برطرف کند. بطور مثال میتوان از یک سیستم 3 راهه اکتیو استفاده کنید و یا می توانید به صورت استیج عقب+جلو+ ساب ووفر استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.و یا هر طور که شما بخواهید…

کلاس D

این امپلی فایر در کلاس D قرار میگیرد و میتوان گفت دیگر خیالتان را از بابت برق مصرفی راحت می کند. مدار آن توسط آلپاین طراحی شده و مصرف برق پایین تری نسبت به کلاس A/B دارد.

R-A90S این امکان را به شما می دهد تا از جزئیات ظریف موسیقی که تا بحال آن را از دست داده اید استفاده کنید و یک تجربه شنیداری جدید بدست آورید.

R-A90S با داشتن بالاترین توان در رده خود، آن را به سیستم صوتی خودروی شما هدایت میکند تا دامنه موسیقی وسیع تری را برای شنونده ایجاد کند. تولید صداهایی با فرکانس بالا تا 45 کیلو هرتز.

این محصول کاملا با سری محصولات R این شرکت که شامل اسپیکر و ساب ووفر می باشد سازگار می باشد . بازدهی فوقالعاده ای در این حالت خواهد داشت.

این آمپلی فایر امکان اتصال ریموت کنترل را بصورت جداگانه دارد تا بتوانید راحتتر آن را کنترل کنید.

در ضمن 3 عدد فیوز 30 امپری برای هر جفت کانال جهت اطمینان بیشتر تعبیه شده است.

مشخصات
توان خروجی در 4 اهم75*4 +150*2
توان خروجی در 2 اهم100*4 + 250*2
در حالت پل 4 اهم200*2 +500*1
نسبت سیگنال به نویز S/N85 دسیبل
اعوجاج هارمونیک کل THD0.03 %
بازه فرکانسی10-45 کیلو هرتز
دمپینگ فاکتور500<

قیمت این محصول 600 دلار می باشد.

 

 

بلندگوهای سایز 10*7

دلیل استفاده از بلندگوهای سایز 10*7 (چالش استفاده از بلندگوهای سایز بزرگتر )

امتیاز (5 / 1)

چرا باید از بلندگوهای سایز 10*7 استفاده کنیم

یکی از سایز های کمتر رایج، بلندگوهای بیضی سایز 10*7 می باشند که نسبت به سایز 9*6 از تعداد مدل کمتری برخوردار است اما با این حال طرفداران خودش را دارد و مقدار فروش این سایز نیز نشان از محبوبیت نسبی آن نیز دارد.

اما سوال اینجاست که  اصلا کاربرد سایز10*7 برای چیست؟ و چرا باید از بلندگو های 10*7 به جای بلندگوهای 9*6 که فراوانی بیشتری دارد استفاده کرد.

همانطور که میدانیم :اساسا بلندگوهای بیضی 9*6 قوی باید با آمپلی فایر قوی راه اندازی یا اصطلاحا درایوکرد ( مخصوصا اگر مدت زمانی هم از کارکردشان گذشته باشد) حال با توجه به کوچک بودن سایز صفحه بندگو نسبت به سایزصفحه ساب ،صدای بم : کیک و تک ضرب و محکمی خواهیم داشت که نوعی صدای لذت بخش وجذاب برای شنیدن موزیک در اتومبیل می باشد که ناخواسته میل به تقویت آن در راننده ایجاد می شود و صدای پخش را زیاد میکند اما باتوجه به محدودیت قدرت بلندگوهای بیضی ،اینجاست که نیاز به بلندگوی بزرگتر احساس می شود

در اینجاست که شرکت ها که سرآمد آنها کنوود می باشد با عرضه بلندگوهای 10*7 و ایجاد صفحه بزرگتر سعی در تولید صدای بم عمیق تر و حجیم تر را دارند و در واقع این طرز تفکر صحیح می باشد و بلندگوهای 10*7 حقیقتا صدای بم عمیق تر و بهتری دارند البته به شرط درایو شدن با آمپلی فایر قوی متناسب با آنها.

امروزه اگر به محصولات شرکت های تولید کننده کار آدیو نگاهی داشته باشیم خواهیم دید که بطور متوسط همه آنها حداقل یک بلندگوی سایز 10*7 را در کارنامه تولیدات خود دارند.

شرکتهایی همچون پایونیر، جی وی سی، فوکال، آلپاین(در گذشته های دور) هرتز ، …. و کنوود که سرآمد سازندگان این سایز از بلندگو هست.

اما چرا تنها یک مدل بلندگو؟ چرا سایر برندها فقط یک بلندگو از سایز 10*7 دارند. بلندگوهای سایز10*7 چی مشکلی دارند و یا چه اشکالی به آنها وارد است که شرکت ها خیلی تمایلی به تولید و توسعه آن نیستند.

با بزرگتر شدن صفحه و ووفر و بالا رفتن توان آن، برای درایو کردن آن نیازمند آمپلی فایر قوی تر هستیم که این خود می تواند باعث بالا رفتن هزینه کلی سیستم صوتی شود.

حال با استفاده از آمپلی فایر قویتر می توان بلندگو را کاملا درایو و راه اندازی کرد.

اما مشکل اصلی توان و آستانه تحمل میدرنج و توییتر بلندگو ها هستند بطوریکه با افزایش قدرت آمپلی فایر و استفاده حداکثر ازآن در واقع عملا میدرنج و توییتر را به خطر می اندازیم و حتما در فشار های بالای آمپلی فایر، توییتر و میدرنج آن آسیب خواهد دید و اگر بخواهیم با وجود آمپلی فایر قوی تر از این بلندگوها توان کمتری بگیریم اصل تهیه وخرید این بلندگوها که همانا داشتن صدای بلند و قوی است را زیر سوال برده ایم.

و حال اگر بخواهیم برای این بلندگو ها از آمپلی فایر متوسط یا ضعیف استفاده کنیم چه مشکلی پیش خواهد آمد؟

شاید اصلی ترین مشکل این باشد که با کم کردن توان آمپلی فایر صفحه یا ووفر بلندگو کاملا درایو نمی شود و صدای بم جالب توجه و یا حداقل صدای بم مورد انتظار از آن شنیده نخواهد شد و بیشتر صدای فرکانس های میانی و فرکانس های بالا را خواهیم شنید تا صدای بم خروجی که در نهایت حاصل آن داشتن صدای جیغ و نا متوازن که در بلند مدت آزار دهنده خواهد بود.

از طرفی برخی شرکت های سازنده بلندگو سعی در ساخت بلندگوهای10*7 با توان پایین را دارند تا از مشکلات ذکر شده دوری کنند مثل 7150 پایونیر یا DCX710 هرتز که این مساله نیز اصل ایجاد و تولید بلندگوهای 10*7 را زیر سوال می برد که اگر قرار به استفاده از بلندگوهای 10*7 با توان پایین باشد چرا از بلندگو های رایج 9*6 استفاده نکنیم.

یکی دیگر از مشکلات این سایز بلندگو استفاده از تبدیل و آداپتور 9*6 به سایز 10*7 می باشد که بصورت رینگ هست که کمی نصب را سخت تر و پیچیده تر می نماید.

شرکت کنوود با سابقه 25 ساله با تولید بلندگو های 10*7 بیشترین تولید و تنوع را با 4 مدل داراست که معروفترین آن با سابقه تولید حدود 2 دهه بلندگوی KFC-718 می باشد.

کنوود 718میتوانید برای مشاهده بلندگوهای سایز 10*7 موجود در سایت اینجا کلیک کنید.

و یا بر روی محصول مورد نظر زیر کلیک کنید:

کنوود KFC-HQ718

کنوود KFC-HQ718EX

جی وی سی CS-HX7158

هرتز DCX 710

پایونیر TS-7150F

 

امتیاز (5 / 1)
banner

نصب ارسالی توسط پژمان رضایی

کالاهای استفاده شده در این نصب:
استیج جلو:کامپوننت 2652 راکفورد
استیج عقب:میدرنج 8 راکفورد
سوپر تیوتر:راکفورد
 آمپلی فایر:4 کانال 100c4 و دو کانال استریو ماکفو و آمپلیفایر مونو از اودیسون1dk
سابووفر:گرند زیرو سری راکیو اکتیو 1000rmc
اکسسوری ها:
Rca های گرند زیرو
caraudio-logo
نظر فنی تیم ایران کارآدیو:
نکات مثبت:
-استفاده از قطعات اصلی و اورجینال.
-باکس مناسب با موزیکهای SPL.
-سیم کشی تمییز و مرتب.
نکات منفی:
-نزدیک بودن سوپر تویترها بهم.
-ارتعاش و بازی زیاد ساب داخل باکس که با تنظیم مجدد آمپلی مونو میتوان اصلاح کرد.
نصب از همکار محترم مرتضی اکبری

 

11

معرفی ساب ووفر جدید کنوود مدل KFC-XW1241

امتیاز (4 / 1)








معرفی اجمالی ساب ووفر جدید کنوود

ساب ووفر جدید کنوود مدل KFC-XW1241 از سری Exelon این شرکت می باشد.از مهمترین نکته هایی که در تبلیغ این محصول استفاده شده قیمت مناسب آن نسبت به کیفیت بالای آن است. یک ساب ووفر 12 اینچی با امپدانس 4 اهم . از بارز ترین مشخصات این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیک توان 2000 وات
  • توان RMS 300 واتی
  • حساسیت 85 دسیبلی
  • پاسخ فرکانسی بین 29 تا 300 کیلو هرتز
  • بوبین آلومینیومی
مخروط X-Mofit با آرایش و طرح بی نظیر

مخروط X-Motif فرکانس رزونانس را کنترل می کند و فرکانس غیرضروری را کاهش می دهد ، پاسخ باس قدرتمند و خالص را ارائه می دهد.

یوک بسته با کنترل جریان هوای پیشرفته

KFC-XW1241 دارای یک سیستم مدیریت حرارتی قوی است که پیاده سازی شده است. با یک آلومینیوم Bobbin ، طرح بسته و کنترل پیشرفته جریان هوا.

کنترل کامل بر صفحه اسپایدر

دمپر بهینه سازی شده توسط رایانه ، استرس را کنترل کرده و دوام مکانیکی را افزایش می دهد.

بهترین ست پیشنهادی

ساب ووفر KFC-XW1241 دقیقاً با توان آمپلی فایر eXcelon X502-1 مطابقت دارد.

لوازم جانبی

بصورت جداگانه محافظ گریل نیز ارائه شده که میتوانید آن را خریداری و تهیه کنید.

باکس پیشنهادی

مدلنوع باکسظرفیتWHDSWSHSL
KFC-XW1241سیلد35.4 لیتر457 م.م362 م.م299 م.م
پورتد42.5 لیتر508 م.م362 م.م394 م.م35 م.م324 م.م736 م.م

 

جدول مشخصات
امپدانس4 اهم
پیک توان2000 وات
توان RMS300 وات
حساسیت85 دسیبل
بازه فرکانسی29-300 هرتز
سایز12 اینچ – 300 میلیمتر
دیافراگمکاغذی
سرپوش CAPتزریق پلی پروپیلن
ساروند Surroundاورتان
سبد  Basketاستیل
حلقه دور ساب gasketABS پلاستیک
مگنتفرت
ابعاد326 میلیمتر
ابعاد برش حفره279 میلیمتر
ابعاد عمق نصب137 میلیمتر
وزن5 کیلوگرم
امتیاز (4 / 1)








قطب مثبت و منفی بلندگو

قطب مثبت و منفی در بلندگو

بررسی قطب مثبت و منفی بلندگو

در این مقاله قصد داریم مطالبی هر چند پایه ای اما کاربردی را در مورد قطب مثبت و منفی بلندگو ها بیان کنیم.

سوالاتی را با هم مرور میکنیم تا در مقاله به پاسخ آن ها برسیم. چه تفاوتی میان قطب مثبت و منفی بلندگو وجود دارد؟ اگر سیم بلندگو را برعکس متصل کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چگونه قطب مثبت و منفی بلند گو را تشخیص دهیم ؟ چگونه میتوان قطب مثبت و منفی سیم بلندگو را شود تشخیص داد؟ و سوالاتی از این قبیل…

بهترین حالت استفاده از یک بلندگو بصورتی می باشد که سیم مثبت به قطب مثبت بلندگو و سیم منفی به قطب منفی بلندگو متصل باشد. اما چرا؟ سیم پیچ های موجود در بلندگو ها تماما از یک استاندارد خاص پیروی میکنند بگونه ای که با اعمال سیگنال از یک سو که همان قطب مثبت می باشد حداکثر خروجی بلندگو ارائه میشود ( در این حالت حرکت صفحه بلندگو به سمت بیرون می باشد). در واقع بلندگو ها قطبی بوده وحساسیت بالایی نسبت به پلاریته ها دارند.

اگر سیم بلندگو را برعکس کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در این صورت در سیگنال صوت 180 درجه اختلاف فاز بوجود خواهد آمد. این بدان معناست که اگر یک باند اشتباه متصل شود سگنال صوتی با باند دیگر 180درجه اختلاف فاز پیدا خواهد کرد و دچار در هم ریزی صدا خواهد شد.

اختلاف فاز

زمانی که هر دو باند را برعکس وصل کنید مجدد هم فاز خواهند شد اما مشکلی که پیش خواهد آمد حرکت معکوس ووفر خواهد بود و حرکت آن به سمت داخل خواهد بود و نکته دیگر اینکه در این حالت بلندگو نمیتواند حداکثر توان خود را ارائه دهد. و حالتی که در اثر این اختلاف فاز بوجود خواهد به دلیل حساس بودن به قطب در بلندگو ها میزان بالایی از فرکانس ها از دست خواهد رفت. و بیشتر از بین رفتن باس را شاهد خواهیم بود.

چگونه قطب مثبت و منفی بلندگو را تشخیص دهیم ؟

تقریبا اکثر بلندگو های موجود در بازار با یک علامت پلاریته یا همان قطب مثبت و منفی را مشخص میکنند با این حال گاهی پیش می آید یک بلندگو فاقد این علامت باشد. در اولین روش اندازه ترمینال یا همان سوکت اتصال سیم و یا سرفیش بلندگو را بررسی میکنیم، در این روش معمولا ترمینال با سایز کوچکتر قطب منفی و ترمینال بزرگتر قطب مثبت می باشد. اما گاهی نیز این ترمینال ها هم اندازه هستند که مجبور به انجام روش های پایین خواهیم شد.

در این موارد بهترین و کاربردی ترین روش استفاده از روش شنیداری می باشد. به اینگونه که با پخش یک موزیک با بیس بالا و ریتمیک و اتصال سیم مثبت و منفی در هر دو حالت صدای بلندگو را تست میکنیم و با توجه به اینکه بلندگو در کدام حالت بهترین خروجی را دارد متوجه قطب مثبت و منفی خواهیم شد.

اما گاهی صدای صوت قابل تشخیص نبوده و این امکان وجود ندارد که بصورت شنیداری قطب ها را مشخص کنیم. در این صورت یک روش دیگر وجود دارد که میتوان استفاده کرد ولی در این روش احتمال آسیب رسیدن به بلندگو وجود دارد و باید بسیار دقت کرد. در این روش با تهیه یک باطری با ولتاژ 1.5 ولت و اتصال آن بصورت مستقیم توسط یک تکه سیم به دو سر بلندگو در هر دو حالت ممکن حرکت صفحه را بررسی میکنیم زمانی که حرکت صفحه ووفر به سمت بیرون بود قطب های باطری با قطب های بلندگو یکسان می باشد و زمانی که حرکت به سمت داخل بود قطب های باطری مخالف قطب بلندگو می باشد.

چگونه قطب مثبت و منفی سیم بلندگو را را تشخیص دهیم ؟

زمانی که خودمان سیم کشی را انجام دهیم متوجه این قضیه خواهیم بود و استاندارد را بر این حالت میگذارند سیمی که نوار مشکی رنگ باریک در خود دارد جهت اتصال قطب منفی مورد استفاده قرار میگیرد. اما گاهی نیز نیاز دارید قطب مثبت و منفی را مشخص کنید. بطور مثال قصد تعویض بلندگوهای داخل درب خودرو را دارید و میخواهید از سیم های فابریک خودرو استفاده کنید که در این حالت اتصال توسط یک سوکت به بلندگوی فابریک بدون علامت مثبت و منفی انجام شده است که در این حالت معمولا از سیمهای رنگی نیز استفاده شده و به علت چند تکه بودن سیم، رنگ سیم سمت باند با رنگ سیم پشت هدیونیت متفاوت می باشد و شما به نقشه سیم کشی خودرو دسترسی ندارید و نمیتوانید سیم را تا هدیونیت دنبال کنید. در این حالت نیز بدلیل کوچک بودن بلندگو نمیتوان بصورت دقیق از روش شنوایی استفاده کرد. و باید با استفاده از روش باطری قطب بلندگو را مشخص کرد و در نهایت دید که کدام سیم به قطب مثبت متصل خواهد شد.( که این روش خیلی سخت و پیچیده  و غیر عاقلانه خواهد بود)

پیشنهاد ما در این روش استفاده از یک مولتی متر دیجیتال است. مولتی متر را در حالت اتصال کوتاه (بوق) قرار دهید، اگر نیاز است از سیم های بلند استفاده کنید. پخش را از محل خود خارج کرده و با توجه به نقشه مداری که روی هدیونیت چاپ شده و یا در کاتالوگ قید شده یک سر سیم مولتی متر را در پشت هدیونیت به قطب مثبت خروجی باند متصل کنید، سر دیگر مولتی متر را به یکی از سیم های داخل درب یا همان سیم خروجی باند مورد نظر متصل کنید. هر کدام از سیم هایی که دستگاه برای آن بوق اتصال کوتاه زد قطب مثبت می باشد.

thd چیست

THD چیست؟

اشاره ای کوتاه به مفهوم واژه THD

THD مخفف کلمه Total harmonic distortion به معنای اعوجاج هارمونیکی کل بوده و یک پارامتر برای اندازه گیری کیفیت شکل موج سیگنال می باشد. و بر اساس اینکه شکل موج سیگنال تا چه حد شبیه به شکل موج سینوسی می باشد اندازه گیری می شود. این مقدار بر حسب درصد بیان می شود و هرقدر این درصد کمتر باشد نشان از کیفیت بالاتر سیگنال دارد.

از این پارامتر بیشتر در جاهایی که شکل خروجی سیگنال اهمیت دارد استفاده می شود، بطور مثال در سیگنال صوتی بسیار پرکاربرد می باشد.

از تجهیزاتی که THD درآنها از اهمیت بسزایی برخوردار است میتوان به تجهیزاتی مانند بلندگوها، آمپلی فایر ها، دستگاه های برق اضطراری و … نام برد.

باند اکولایزر چیست

باند اکولایزر چیست؟

اشاره ای به باند اکولایزر

شاید شما برای اولین بار قصد خرید یک پخش صوت یا همان هدیونیت را داشته باشید و اطلاعات کاملی در این ضمینه نداشته باشید. این مقاله مختص شما خواهد بود.

یقینا اگر در وبسایت ها کمی جستجو کرده باشید در مشخصات پخش ها حتما واژه باند اکولایزری را خواهید دید. بطور مثال پخش پایونیر با 10 باند اکولایزر. اما این واژه به چه معناست؟

این واژه کاملا با پهنای باند فرکانسی در ارتباط است. اگر فرکانس صوتی را بین 20 هرتز تا 25 کیلو هرتز برای یک فایل موسیقی در نظر بگیریم میتوان با استفاده از باند اکولایزری دامنه فرکانس ها را بصورت دستی کم و زیاد کرد.

به طور کلی فرکانس های پایین باس، فرکانس های میانی وکال (صدای خواننده) و فرکانس های بالایی شامل تریبل و صداهای ریز را شامل می شوند.

با کم و زیاد کردن دامنه هر کدام از آنها بطور مثال میتوان حجم باس را کم کرد یا حجم تریبل و صداهای میانی را کم کرد تا به صدای دلخواه رسید.

 

اگر باند اکولایزر کم باشد بطور مثال 3 باند اکولایزر دیگر نمیتوان صدا را با جزئیات بالایی به دلخواه تنظیم کرد. و این تنظیمات شامل تریبل، وکال و باس خواهد بود. اما اگر باند اکولایزر بیشتر مثلا 13 باند باشد میتوانید دامنه فرکانس ها را در 13 محدوده تنظیم کنید که این یعنی دسترسی بیشتر به تنظیمات و رسیدن به صدای دلخواه. مثلا شما نیاز دارید محدوده ای از فرکانس بطور مثال 50 کیلو هرتز را کم کنید تا به صدای دلخواه برسید، اگر پخش شما تنها از 3 باند اکولایزر پشتیبانی کند دیگر نمیتوانید یک فرکانس خاص را تنظیم کنید و دامنه کلی از فرکانس ها با هم بالا یا پایین خواهد شد.

banner

نصب ارسالی توسط علیرضا طاهرخانی

امتیاز (3.2 / 5)








caraudio-logo
نظر فنی تیم ایران کارآدیو:
نکات مثبت:
-استفاده از اکسسوری اصلی و اورجینال محصولات و قطعات اصلی.
-زاویه بندی مناسب اسپیکرهای عقب.
-دمپینگ و آکوستیک مناسب.
نکات منفی:
-بنظر میرسه باکس برای ساب 10 کمی زیاد و حجیم است به همین دلیل کنترل ساب داخل باکس کمی سخت شده است.
-آکوستیک داخل باکس میتواند کمک شایانی به کارکرد ساب داشته باشد.
امتیاز (3.2 / 5)








هلوگرام سه بعدی پایونیر

آیابلندگوهای پایونیر گارانتی دارند؟

امتیاز (3 / 2)

 

یکی از سوالات رایج این است که آیا بلندگو های پایونیر گارانتی دارند؟

در واقع شرکت پایونیر به نمایندگی پایونیران در ایران محصولات بلندگو و ساب های خود را گارانتی نمی کند و این شرکت فقط محصولات اکتیو و دارای مدار الکترونیکی خود را گارانتی میکند مثل پخش ها و آمپلی فایر ها.

در واقع هیچ گاه پایونیر بلندگوهای خود را گارانتی نمی کرده است اما حدود سال 2004 که بلندگوی محبوب پایونیر یعنی 6975 به آفت کپی دچار شد و به مرور کپی این محصول وارد بازار شد. شرکت پایونیران برای مشخص شدن کالای شرکتی و اصلی از کالای غیر اصلی و کپی اقدام به چسباند یک لیبل بر روی کارتن محصول با عنوان وارانتی شد که در گذشته بین عموم به گارانتی هم معروف شد و از آنجایی که این بلندگو خارقالعاده خیلی کم و به سختی خراب می شد کسی به گارانتی بودن یا نبودن آن توجهی نمی کرد.

با گذشت زمان و فراوان تر شدن کپی و سرایت این آفت به سایر محصولات پایونیر شرکت ژاپنی تصمیم گرفت بر روی کارتن محصولات از نوعی هلوگرام سه بعدی استفاده کند. چیزی که متتقد بود به راحتی قابل کپی برداری نخواهد بود و البته درست هم بود و با گذشت بیش از 5 سال هنوز هم کسی از آن کپی صحیح و درستی تهیه نکرده است.

نحوه تشخیص کپی و اصل این هلوگرام های سه بعدی خیلی پیچیده نیست بطوریکه اگر هلوگرام را دیده باشید براحتی می توانید کپی آن را تشخیص دهید.

اما مسئله اصلی این است که محصولات بلندگو و ساب و یا حتی آمپلی فایر و پخش پایونیر دارای پلمپ برای باز کردن نیست و براحتی می توان محتوای بلندگو را از داخل جعبه خارج و تعویض کرد که در ان صورت حتی هلوگرام سه بعدی هم خیلی موثر نخواهد بود. پس چه کار باید کرد تا بتوانیم بلندگوی اورجینال تهیه کنیم.

توصیه ما خرید از جای معتبر و فروشگاهی است که به آن اعتماد دارید حتی اگر آن فروشگاه مقداری هم گرانتر از سایر فروشگاه ها باشد ولی خیال خود را از بابت خرید کالای اورجینال راحت میکنید.

امتیاز (3 / 2)
پروسسور-آلپاین

پروسسور جدید آلپاین PXE-X09

امتیاز (5 / 1)








معرفی اجمالی پروسسور جدید و همه فن حریف آلپاین مدل PXE-X09

با پردازنده صدای 16 کانال آلپاین مدل PXE-X09 زندگی جدیدی را در سیستم صوتی اتوموبیل خود تجربه خواهید کرد. پشنیبانی کامل از Hi-Res 24bit/216khz همچنین پشتیبانی از منابع مختلف ورودی به همراه  ریموت کنترل جهت کنترل و راهبری آسان تر از راه دور…

از خاص ترین امکانات این پروسسور وجود تنظیمات 3 راهه متعدد برای 16 کانال می باشد…

پشتیبانی از ورودی های مختلف :

  • 16 کانال ورودی Hi-Level
  • 16 کانال ورودی RCA
  • ورودی اپتیکال
  • بلوتوث

خروجی

  • 16 کانال خروجی RCA

پاسخ فرکانسی

  • 20 هرتز تا 40 کیلو هرتز

تنظیمات صدا

  • 31 باند اکولایزر پارامتریک
  • 31 باند اکولایزر گرافیکی
  • 16 کانال کراس اوور
  • 16 کانال دیجیتال تصحیح زمانی (تراز زمانی)
  • فیلتر پایین گذر/ فیلتر بالا گذر/ سه راهه بند پس
  • پخش همزمان از منابع مختلف

ابعاد

  • 246.9*211.1*58 میلیمتر
امتیاز (5 / 1)