بررسی انواع ساب ووفر و مزایا و معایب

نگاهی به ساختار ساب های مختلف و تقسیم بندی ساب ووفر ها از لحاظ ظاهری و فنی و پاسخ به یک سوال مشخصات یک ساب خوب چیست؟

در ابتدا اجازه بدهید کمی درمورد انواع ساب ووفر ها و کلیات مربوط به آنها کمی صحبت کنیم.

انواع ساب ووفر

ساب ها به طور کلی می توانند به سه گروه تقسیم شوند:

  • اول ساب های قدرتی یا competition و یا spl
  • دوم ساب های کیفیتی یا SQ
  • سوم ساب هایی که بین این دو گروه اول دوم قرار دارند

 

انواع ساب ووفر

گروه اول ساب های قدرتی (SPL subwoofer)

این ساب ها، ساب های موزیکال نیستند و از حدود هزار وات به بالا هستند و هر چه قویتر می شوند برای موزیک نامناسب تر می شوند، اساساً در این ساب ها اجرای صحیح فرکانس مهم نیست مهم ایجاد فشار بالاتر توسط صفحه ساب است!
از مشخصه های مهم آنها قوی تر بودن سیستم کنترلی مکانیکی qms هست به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سوراند پهن و گوشتی
  • اسپایدر های چند لایه
  • مولتی کوئل بودن: ۲ کوئل و در برخی موارد ۴ کوئل ،کوئل های دو اهم و یا کمتر و گاهی تا نیم اهم
  • بدنه و بسکت از جنس آلومینیوم دایکاست
  • مگنت های چند لایه و سنگین و گاها از جنس نئودیمیوم
  • کیفیت پایین مونتاژ

و غیره… نام برد معمولا این ساب ها از تکنولوژی بالایی بهره نمی برند و ساختاری مشابه دارند احتمالا تا به حال شاهد ساب هایی بوده اید از برندهای مختلف که بسیار شبیه به هم هستند و قاعدتا ساخت چین نیز می باشند، اما نمونه هایی هم هستند که با کیفیت ساخت بالا و تولید کشور صاحب برند باشند.
از نکات بارز این دسته ساب ها این است که بسیار نیازمند باکس هستند و به نوعی وابسته به باکس هستند،

کار کردن و درایو کردن این ساب ها خیلی آسان نیست و نیازمند تجربه و علم کافی در حیطه spl می باشد در غیر این صورت اسپایدر ساب سریع حالت فنریت خود را از دست داده و صفحه و سیم پیچ پایین تر از جایگاه اصلی قرار می گیرد و این یعنی کاهش راندمان.

ساب های قدرتی

اگر ساب spl دارید به اسپایدر آن نگاهی بندازید اگر افت کرده مشکل باکس دارید.

خیلی از برندهای معروف دنیای کارادیو ساب های spl یا تولید نمی کنند و یا فقط در حد نمونه دارند برندهای مثل پایونیر کنوود آلپاین اودیسون و غیره…
حتی برندهایی هم که سابقه درخشانی در تولید ساب دارند نیز به خاطر بازار محدود جهانی و تقاضای کم از این نوع ساب ووفر کمتر سراغ آنها می روند برندهایی نظیر KIKER MTX JBL و از طرفی شرکت‌هایی هستند که تخصص در ساخت این ساب ها دارند برندهایی نظیر گرندزیرو  الفارد دیجیتال دیزاین و… را می توان نام برد.

این نوع ساب در کشورهای لاتین مثل برزیل و کلمبیا و تا حدودی در روسیه و همچنین در کشور خودمان طرفداران پَرو پا قرصی دارند.
آنچه که مشخص هست این نوع ساب ها خیلی برای شنیدن موزیک خوب نیست و هیچ هماهنگی و همخوانی با کامپوننت ندارند اما وقتی با میدرنج و سوپر تیوتر های SPL هماهنگ می شوند صدای بسیار بلندی تولید میکنند که خوب طرفداران زیادی هم دارد!

دسته دوم ساب های کیفیتی (SQ subwoofer)

نوع دیگری از ساب ها که در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم ساب هایی هستند که به کیفیت یا SQ مشهور هستند، این نوع ساب ها در خیلی موارد دقیقا نقطه مقابل ساب های SPL قرار دارند.

  • ساب های قدرتی بیشتر بروی سایزها ۱8 و ۱5 و کمتر بروی ۱۲ اینچ تمرکز دارند، این ساب ها اصلا سایز ۱۵ ندارند و غالبا سایز۱۰ هستند و گاهی نیز در سایز ۸ اینچ تولید میشوند
  • معمولا ساب های کیفیتی توانی زیر ۵۰۰ وات دارند
  • کیفیت ساخت بسیار بالا و مثال زدنی دارند
  • کویل فقط ۴ اهمی و تک کوئل
  • مواد اولیه بسیار باکیفیت و خوش ساخت
  • کوئل با قطر سیم پیچ زیاد، از اِلِمان های عمومی این ساب هاست
  • سیستم کنترلی این ساب ها بر اساس کنترل الکترونیکی qes استوار است پس هیچ گاه در اثر کارکرد زیاد کیفیت ساب افت قابل ملاحظه ای نخواهد کرد.

ساب های کیفیتی

همیشه این ساب ها ساخت کشور اصلی و صاحب برند هست

نکته جالب اینکه این محصولات به نوعی پرچمدار و نشان و امضا شرکت‌های تولید کننده به حساب می‌آید به همین خاطر از بالاترین سطح ممکنه استانداردها برخوردارند و در خیلی موارد خود استاندارد جدیدی ارائه می دهند به همین خاطر این ساب ها هیچ وقت شبیه هم نیستند و هر کدام طرحی و تکنولوژی خاص خود را دارند. شرکتها در ساخت این ساب ها زیاد به فکر هزینه تمام شده نیستند به همین خاطر این ساب ها همیشه گرانند و تولید محدود دارند، گاهی آنقدر گران که خرید آن را برای هرکسی امکان پذیر نیست، این ساب ها بسیار دیر اپگرید و بروز می شوند و گاهی چندین سال تکرار می شوند. با توجه به اینکه ۱۰ اینچ هستند اما به مانند یک ساب ۱۵ قابلیت پخش فرکانس های پایین را دارند و کنترلی در حد ووفر ۶ اینچ دارند. این ساب ها نیز شدیدا متکی به باکس هستند و برعکس ساب های قدرتی که نیازمند باکس پورتد هستند این ساب ها الزام به باکس سیلد دارند. این ساب ها با دقتی همانند ساعت هایی دست ساز سوئیسی وفادار به موزیک هستند و به بهترین نحو فرکانس را اجرا می کنند، استفاده از مگنت نئودمیوم در این ساب ها رایج هست و هم توسط برخی از کمپانی ها به طور سنتی تولید می شوند مثل پایونیر و اودیسون هلیکس و…

از ایرادات عمده آنها گران بودن و به راحتی در درسترس نبودن و وابسته بودن به ست آمپلی و کامپوننت معرفی شده توسط شرکت، می توان نامبرد و دست آخر اینکه بیان کلمه High End به این محصولات بسیار بجاست ( به مقاله های اِند مراجعه کنید)

گروه سوم ساب ووفرها

این گروه که بیش از ۸۵% ساب های موجود در بازار رو شامل می شود طیف وسیعی از مشخصات و پارامتر ها و اِلِمان ها رو در بر می گیرند و در عین حال هیچ تعریف و مرز مشخصی برای آنها وجود ندارد، تمام شرکت‌هایی که در صنعت کارادیو فعالیت دارند ساب هایی دارند که در این گروه طبقه بندی بشوند، این ساب ها در واقع بین ساب های کیفیتی و قدرتی قرار دارند.

یک طیف گسترده که ملغمه ای از هر دو گروه هستند:

  • از پایین ترین سطح توان ۱۵۰ وات تا حدود ۱۲۰۰ وات
  • بدنه از پلاستیک و فایبرگلاس تا دایکاست و فلزی
  • جنس صفحه از کاغذ و پروپیلن تا کولار و پلاستیک
  • از چهار اهم تک کویل تا دو اهم دو کویل
  • از ۸ و۱۰ اینچ تا ۱۲ و ۱۵ اینچ
  • هیچ مرز و محدوده ای ندارند شاید تنها دسته بندی و تفاوتی که در این بین می توان قائل شد نزدیکی و سوق پیدا کردن به کیفیت و یا قدرت باشد هرچه به سمت قدرت میل میکنند مشخصات ساب های spl رو میگیرند (توان بالا – بسکت دایکاست – اهم پایین) و هر چه به کیفیت میل دارند مشخصات و خلق و خوی ساب های SQ را می گیرند (سایز کوچک -کویل چهار اهمی و غیره…)

اما سوال اول بحث: مشخصات یک ساب خوب چیه؟

در واقع جواب این سوال تقریبی و احتمالی خواهد بود! هر چند سوال صحیح این است که من چه نوع صدایی دوست دارم اگر کیفیتی؛ پس باید سابی پیدا کنم که دارای مشخصات کیفیتی بالاتری باشد و اگر صدای قدرتی پس باید دنبال سابی باشم که مشخصات ساب های قدرتی را داشته باشد و همیشه ساب های بینابینی وجود دارند و توصیه آخر اینکه حتما سعی کنید بین ساب و کامپوننت اختلاف سایز زیادی نباشد (رجوع شود به مقاله مربوط به تناسب سایز ساب و کامپوننت)

نمونه ای از ساب های کیفیتی

DLS Nordica 10iDLS Nordica 12iML 2500.3 LEGENDTS-W252PRS

 

نمونه ای از ساب های متوسط رو به کیفیتی

ساب های سری پریما اودیسون APS 10DAPS 8DAPS 8R

سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

انتشار یافته: 46
  1. هادی
     
     
    ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - ۴:۱۵

    سلام ساب فور ایکس ۴۰۰ در برابر ساب پی آر۴۰۰ کدوم کیفیت بهتری داره؟؟؟کدوم بهتره؟؟؟

  2. ارسلان
     
     
    ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ - ۸:۳۱

    سلام نطرتون راجع ساب ووفر bosse pro با ۲۵۰ار ام اس و ۱۲اینچ میفرمایید؟ برای دنا

  3. Rasool
     
     
    ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - ۹:۲۴

    سلام خسته نباشین یه ساب میخوام رنج قیمت۲ یا۳ چ مارکی خوبه ار ام اس خوبی داشته باشه ساب بوستر خوبه پایونر خوبه چ چیزی خوبه که بخرم

    1. بدون نام
       
       
      ۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۸:۳۷

      ساب سونی اکسپلود بخر خیلی عالیه

  4. محمد
     
     
    ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - ۲:۲۰

    سلام وقت بخیر
    الان چند ماهی میشه دنبال ساب میگردم و سایت شما خیلی کمک کرد که تقریبا بدونم چی باید بگیرم منتها چون این موضوع تخصصی هستش میخواستم لطف کنید راهنمایی کنید.من یه آمپلی فایر ۸۶۰۴ دارم که یک جفت کدنس دایتونا روش هست و برای دو کانال خالیش هم نظرم روی یک جفت میدرنج ۶.۵ اینچه.یه ساب ۳۰۷ الان دارم که تعمیر شده و میخوام عوضش کنم تا قبل از خوندن مطلب شما دنبال یه ساب سنگین مثل آواتار ۱۵ یا همچین چیزی بودم اما از اونجایی که موزیک بیشتر از ویبره برام مهمه الان میخوام دوتا ۳۱۲ پایونیر بگیرم.نه اینکه ویبره نخوام اما کیک بیس و حجم صدای ووفر بیشتر اولویت هست برام حالا سوالم اینجاست که یه گزینه تی تی ۱۲ ای ایکس کارکرده قبلا دیده بودم الان یه جفت ۳۱۲ پایونیر بگیرم جواب بهتری بهم میده؟و گزینه دیگه هم یک جفت ۳۰۱۵ کنووده.دوست داشتم hqr3000 کنوود یک جفت ببندم که هزینه اش برام زیاد در میاد.میبخشید طولانی شد چند ماهیه درگیرم.ممنون

  5. احسان
     
     
    ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ - ۲:۰۲

    سلام من ساب کدنس ۱۰۰۰دارم می خوام بدونم برند خوبیه یا نه

    1. کدنس عالیه
       
       
      ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۰:۳۹

      حرف نداره

  6. مهدی
     
     
    ۱۴۰۰/۰۶/۰۷ - ۸:۵۲

    سلام میخوام ساب jbl1200 بخرم موندم jbl1200 بگیرم یا jbl1000

    1. سلام من موندم بین ساب HI Pawer
      راکپاور کدوم بردارم پولمم همین قد بشیتر نیست یعنی میتونم دوتا های پاور بردارم یا دوتاراک پاور
      میدرنج ده و کیو اسو امپ منو با امپ معمولی هم دارم از قبل خریدم الان نمیدونم ساب چی بگیرم نسبت ب پولم کیفت و طول عمر خوبی برخوردار باشه لطفا موقع بستن سیستم راهنماییم کنین که به طرف بگم چکار کنه. مثلا یکی بهم گفت بگو حتما برات اوهوم بندی شون بکنه برات . چه چیز دیگه ای باید بگم

      1. میلاد
         
         
        ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۰:۰۸

        سلام رضای عزیز.راک برداری یا های فرقی ندارن جفتشون چین هستن.شما به نصابت بگو گین و تا خشتک باز نزاره که ساب زود وا بره.گین اندازه موزیک باز باشه تقریبا هیچوقت مشکل پیدا نمیکنه البته میگم اصولی تنظیم بزنی حداکثر توان ساب و نگیری

      2. اشکان
         
         
        ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۷:۱۰

        داداش وقتی از مصرف کننده اینجور سوالا رو میپرسی قطعا چیزه زیادی نمیدونه و چون نهایت ۲ یا ۳ مدل ساب توی عمرش استفاده کرده پس نمیتونه نظره حرفه ای بده و خوب راهنماییت کنه ، سعی کن پیش یه نصاب حرفه ای بری و از نصاب راهنمایی بخوای که با بودجه ای که داری و کناره آمپ و باندی که داری چه نوع سابی رو میتونی باهاشون درایو کنی، پیش نصاب و فروشنده ای هم برو که چندین مدل و برند خوب از ساب ووفر رو موجود داشته باشه ، چون اکثرا همه ی فروشنده ها فقط چیزی که خودشون موجود دارن رو پیشنهاد میدن و اگه نظرشون رو راجب برند یا چیزه دیگه ای که توی مغازشون موجود ندارن بپرسی ، قطعا میگن چیزه زیاد مالی نیستش یا میگن با اینی که من دارم فرقی نداره و فقط برندشون فرق میکنه و از این جور حرفا میزنن تا ته مونده ی جنسشون رو رد کنن بره تا باره جدید بیارن ، موفق باشی .

    2. مسیح
       
       
      ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۷:۱۹

      سلام .ساب ۱۲۰۰ jbl زیاد جالب از کار درنیومده .خراب زیادی دیدم ۱۰۰۰بهتره بادوام

  7. AliX
     
     
    ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۱۲:۵۳

    سلام خسته نباشید
    لطف بفرمایید ساب TS-D12D4 پایونیر در دسته کیفیتی قرار میگیره یا بینابینی و اینکه حساسیت پایینی که داره آمپ من ۸۷۰۱ میتونه ۲اهم ۵۰۰وات بده که با ۷۸دسیبل حساسیت این ساب میشه حدود ۱۰۵ دسیبل یکم صداش کم نیست؟! یا من اشتباه حساب میکنم!
    از اونجایی که ۲۰۶هاچبک دارم و فضای صندوق کمه چه باکسی پیشنهاد میدید براش
    ست من:
    ۸۰prs
    2x Vibe BD 8Mpro
    2x Vibe BD Pro4
    Pioneer 1720c
    SUBBox Vibe Slick SLR12
    فعلا قصد دارم ساب رو ارتقا بدم آیا از باکس ساب وایب میتونم برای D12D4 استفاده کنم؟!

    1. مقدم
       
       
      ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ - ۶:۱۵

      بله امپلی براش مناسبه
      ساب کیفیتی هست
      باکس سیلد استفاده کنید اگر دنبال کیفیت هستید

  8. Mohamad
     
     
    ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۶:۱۱

    سلام خسته نباشید
    ببخشید ساب ۱۲ اینچ گرند زیرو هیدروژن lowمیزنه یا high???

    1. مهدی پورحیدری
       
       
      ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۸:۳۲

      فرکانس ۳۹.۷ هرتز کارمیکنه

  9. سهیل
     
     
    ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۷:۲۰

    سلام یه ساب که بیس پر و سنگین داشته باشه به قول معروف ساب وحشی و حدود قیمت ۳ میلیون ۶۰۰ یا ۷۰۰ آرامس باشه چی پیشنهاد میکنید؟

    1. ایران کارآدیو
       
       
      ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۵:۳۴

      سلام
      این دو مدل بسیار پرقدرت و با کیفیت هستند :
      SX 250D ساب ووفر هرتز Hertz
      TS-D12D4 ساب ووفر پایونیر Pioneer

  10. سیاوش
     
     
    ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۵:۳۰

    با سلام من ساب ۴*۲اهم (دو کویل) .۲۸۰rms خریدم تو چه دسته ای قرار میگیره ؟

    1. پشتیبان
       
       
      ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۵:۰۴

      سلام
      ساب هایی که ار ام اس پایین دارند معمولا کیفیتی هستند

  11. رضا
     
     
    ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۴:۴۳

    سلام.. میخاستم بدونم ساب های سوارز چ جور سابی هست.. کیفیتش خوبه… جنسش خوبه.. ی توصیح بدین.. ممنون

  12. مهدی
     
     
    ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۳:۰۸

    سلام وقتتون بخیر .

    ببخشید ایا میشه یه ساب ۴۰۰ وات مثل kfc-ps3016 رو به یه امپ وصل کرد که تو حالت پل ۲۰۰ وات میده ؟ مشکلی برای امپ و ساب پیش نمیاد ؟

  13. رضا
     
     
    ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۱:۴۸

    سلام من یک ساب ۱۴۰۰ وات دارم پایونیر اصلی استفاده نکردم بخاطر .داستن بجه بسیار کوچک الان میفروشم کسی خواست ۰۹۳۹۵۵۰۸۶۴۴ تماس بگیره ممنون

  14. مصطفی
     
     
    ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۹:۳۸

    سلام و عرض ادب.
    آقا من یک عدد آمپیلی استریو دارم که به باندهای عقب وصل شده. الان ساب بخرم باید به کجا وصلش کنم؟؟؟

    1. سلام اگر از آمپ ۴ کانال استفاده می کنید. باید از جفت کانال باقی مانده بصورت پل استفاده کنید و فیلتر LPF را فعال کنید. برای راهنمایی دقیق تر با فروشگاه تماس بگیرید.
      در انتخاب ساب ووفر دقت کنید زیرا ساب ووفر های تک سیم پیچ کمتر از ۳۰۰ وات مناسب آمپ های استریو می باشند. با این حال باید به توان خروجی آمپ نیز دقت کرد.

      1. حامد
         
         
        ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۶:۱۰

        سلام
        مجله کار آودیو خیلی جالب و شیرینه
        یه سوال برام پیش اومده. اگر آمپ استریو ۴کانال داشته
        باشیم برای تهیه ساب ووفر باید ساب ۴اهمی
        تهیه کنیم؟ بخاطر اهم بندی؟
        ممنون

        1. پشتیبان
           
           
          ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۵:۳۶

          سلام
          ممنون از شما که ما رو دنبال میکنید
          بله بریج امپلی های ۴ کانال ۴ اهم هست

    2. جواد
       
       
      ۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۶:۵۴

      باید حالت بریج وصل کنی

  15. مهدی
     
     
    ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۹:۴۵

    سلام وقت بخیر یه ساب دوازده اینچ ک بیس خیلی نرمی داشته باشه معرفی کنید لطفا

    1. سلام می توانید از محصولات آمریکایی یا اروپایی نظیر پاور بیس/ دی ال اس / هرتز استفاده کنید. برای مشاوره دقیق تر متناسب با سیستم حال حاضر شما با فروشگاه تماس بگیرید

    2. حامد
       
       
      ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱:۴۵

      کدوم مدل ساب های پایونیر از نڟر قدرت بهتر هستن؟؟

      1. سری پرو در دسته قدرتی قرار می گیرد مانند ۱۲۰۰pro . اما ساب ووفر های سری چمپیون جزو با کیفیت ترین قرار میگیرد. مدل ۳۰۰۳D4 را میتوان قدرتمندترین و با کیفیت ترین محصول موجود بازار ایران دانست.

        1. Hadi
           
           
          ۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۷:۱۶

          سلام و خسته نباشید به همه دوستان ،بنده یه ساب ۱۵۰۰۰پوستر دارم که با جعبش از پراید ۱۱۱باز کردم گذاشتم روی پرشیا حالا همه میگن باید جعبش عوض بشه کیفت صدا بیشتر هم میده،بعد جعبه اگه قراره عوض بشه چه اندازه خوبه بسازم چه قیمت در میاد ممنون میشم راهنمایی کنید

          1. مقدم
             
             
            ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۶:۴۶

            چون بوستر کار نمیکنیم اطلاعات کال نداریم متاسفانه

    3. سلام اینفینیتی پریمیوس بگیر رودست نداره.هم دقت هم بیس.من دارم.واقعا عالیه
       
       
      ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۱۱:۵۲

      ساب اینفینیتی پریمیوس.اونم ۱۲۰۰.واقعا عالی.هم دقت هم بییس عالی.رودست نداره من دارم.واقعا طلاس

  16. Ashkan
     
     
    ۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۲:۲۴

    پیرو سوال قبلی یا مثلا روی نیم اهم ببندیم فشار میاد به امپ و ممکنه بسوزه

    1. در آمپ های ۱ اهمی به دلیل عبور جریان بیشتر به دلیل مقاومت کمتر ساب ووفر احتمال آسیب وجود دارد با این حال وجود مدارات محافظتی در ولوم بالا به اجبار آمپلی فایر را قطع می کند.

  17. Ashkan
     
     
    ۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۷:۰۱

    با سلام ممنون بابت توضیحات خوبتون ی سوال توی ساب های spl وقتی ۴ تا کوئل نیم اهمی داشته باشیم و بخواییم به صورت موازی ببندیم مجموع مقاومت ان ها زیر نیم اهم میشه پس با این شرایط چه امپلی فایر میتونه زیر نیم اهم خروجی داشته باشه؟

    1. معمولا آمپلی فایر های بر روی ۱ اهم پایدار هستند. پیشنهاد میکنیم کویل ها را سری ببندید تا به مقاومت یک اهم برسید. در اتصال با مقاومت کمتر دچار کلیپینگ خواهید شد (در ولوم بالا دچار قطع شدن صدا می شوید).
      از طرفی برخی آمپلی فایر های قدرتمند و محدودی در بازار موجود هستند که بر روی ۰.۵ اهم پایدار هستند. باید با توجه به پایداری خروجی آمپ اقدام به سری یا موازی کردن سیم پیچ ها کنید.

    2. حمیدرضا
       
       
      ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۷:۴۴

      سلام خسته نباشین من دنبال یه ساب میگردم که بیس سنگینی داشته باشه و زیاد گرون نباشه واسه پراید میخوام jbl 1200 و jbl1000 رو واسم یه نفر پیشنهاد کرده لطفا کمکم کنید🙏

  18. سجاد
     
     
    ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۵:۳۹

    سلام بهترین ساب پایونر کدومه از نظر کوبش و قدرت و محبوبیت
    ۳۰۵۳۰۶۳۰۷۳۰۸۳۰۹

  19. جواتی
     
     
    ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۲:۳۴

    سلام خوبین بنده ی ساب ۳۰۱۰کنوود داشتم فروختم میخوام ی ساب کیفیتی ببندم حدود ۸۰۰تومن چی هست

    1. سلام در این رنج محصولاتی همرده همان ۳۰۱۰ قرار می گیرند. با کمی هزینه بالاتر ۱۵۰۴ پاور بیس صدای دلنشینی دارد. محصولات دی ال اس نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند

      1. علی
         
         
        ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۷:۳۳

        سلام ممنون بابت مقاله خوبتون ، من خیلی وقته دنبال صدای خوب که به دلم بشینه میگردم اما متاسفانه تا الان نتونستم سابی که باب میلم باشه پیدا کنم ممنون میشم اگر کسی تونست راهنمایی کنه. راستش چند سال پیش پایونیر ۳۰۸ داشتم به نظرم عمق صدای خوبی داشت حالا سابی میخوام که بیس عمیق تر و سنگین ، دقیق و تا حدودی هم پرتاب داشته باشه از موزیک جا نمونه. نمیدونم راکفورد خوبه آلپاین تایپ آر بگیرم یا هلیکس یا ایمیج و گلیدن. الان مسیو دارم کیک بیس وحشتناک میزنه که اصلا باب میل نیست. فقط میکوبه. ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. حسین
     
     
    ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۵:۵۹

    سلام ساب ووفر هایی که جنس اونا کاغذیه خوبه؟و چقدر کار میکنه ؟

    1. باید این نکته را در نظر داشت که در کل استحکام ساب ووفر های کاغذی نسبت به سایر ساب ووفر ها کمتر و معمولا از توان پایین تری برخوردار هستند. مدت زمان کارکرد نیز در حد قابل قبولی می باشد و همه چیز بستگی به شرایط نگهداری شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.