در این قسمت قصد داریم به سوالات مهمی که عموم مشتریان از ما میپرسند بپردازیم. اینکه چرا ما در فروشگاه خودمان تمامی برندهای موجود در بازار را عرضه نمیکنیم؟ پاسخ به این سوال نیازمند بررسی سیاست های فروش برندهای صوتی در بازار است. برندهای موجود در بازار به دو دسته برندهای عمومی نظیر پایونیر، سونی و کنوود و برندهای تخصصی تقسیم میشوند.

برندهای عمومی از سیاست فروش حداکثری پیروی میکنند به این مفهوم که تمام تلاش آنها فروش هرچه بیشتر محصولات به نمایندگان خود بوده و معمولا حاشیه سود کمتری نیز برای فروشنده قائل هستند. اما برندهای تخصصی کاملا برعکس برندهای عمومی هستند. به عنوان مثال معمولا این برندها محصولات خود را به یک یا دو نماینده در یک شهر میفروشند و از حاشیه سود بالای نیز برخورداند. اما این برندها چون تنها به یک نماینده جنس خود را میفروشند، تمامی تلاش خود را برای راضی کردن آنها میکنند. به عنوان مثال یکی از محدودیت اصلی این برندها عدم فروش آنلاین محصولات است. همین دلیل باعث میشود که ما در ایران کارآدیو نتوانیم هر برندی را وارد فروشگاه کرده و به صورت آنلاین به فروش برسانیم، زیرا مالکان این برندها علاقه ای به فروش آنلاین محصولات خود ندارند.

اما به طور کلی مولتی برند بودن خوب است یا بد؟

این مهم معمولا برای خریدار بسیار مهم است زیرا به طور کلی مطالب اندکی در زمینه سیستم های صوتی خودرو وجود دارد که خرید یک محصول خاص را با دشواری رو به رو کرده است. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک گوشی موبایل سامسونگ یا ایفون بخرید، با یک سرچ ساده متوجه میشوید که هزاران مقاله یا ویدیو به صورت تخصصی این دو برند را باهم مقایسه کرده اند. اما در دنیای سیستم صوتی خودرو ما چنین چیزی را شاهد نیستیم. بدین مفهوم که اگر شما به عنوان فردی که سررشته ای از کارآدیو ندارید، به دنبال خرید یک محصول مانند آمپلی فایر هستید باید به ویژگی ها و موارد بسیار زیادی دقت کنید که اطلاعات چندانی در اینترنت در رابطه با آن وجود ندارد.

از این رو یکی از مهمترین ویژگی های که یک فروشنده خوب را از بد جدا میکند تجربه آن فروشنده یا نصاب است. تجربه به فروشنده این امکان را میدهد تا با بررسی تخصصی و انتظاراتی که از محصول دارد، بتواند بهترین پکیج ممکن را برای خریدار نصب یا عرضه کند. مولتی برند بودن ویژگی مهمی است  دست فروشنده را از لحاظ انتخاب یک پکیج صوتی باز میگذارد. این ویژگی نه تنها به نفع فروشنده بوده و به او اجازه میدهد تا رضایت مشتری خود را جلب کند بلکه به نفع خریدار نیز بوده و به او این اجازه را میدهد تا بهترین صدای ممکن را داشته باشد.

اما این ویژگی تنها یکی از مزایای مولتی برند بودن است، در حالی که مولتی برند بودن دارای مشکلات زیادی نیز هست که در قسمت سوم از پادکست ایران کارآدیو میتوانید به آن دسترسی یابید. قسمت سوم پادکست ایران کارآدیو را میتوانید از پلتفورم های نظیر آپارات و یوتیوب در تاریخ 30 مرداد دنبال کنید.

مشتاق شنیدن نظرات و انتقادات شما هستیم.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.