در سومین قسمت از مجموعه پادکست های ایران کارآدیو قصد داریم تا به بررسی برند صاحب نام و قدیمی ناکامیچی بپردازیم. برندی که تقریبا سه دهه پیش به عنوان یکی از بهترین برندهای کارآدیو محسوب میشد اما پس از یک سقوط و افول شدید امروز موفق به ظهور و رشد دوباره شده است!

ظهور ناکامیچی

برند ناکامیچی را شاید بتوان یکی از مطرح ترین برندهای کارآدیو در دهه 90 میلادی دانست. برندی که با محصولات کاست خود شهرت بسیار یافت. این برند برای اولین بار توسط آقای استورو ناکامیچی در ژاپن در سال 1948 تاسیس شد. این شرکت برای اولین بار محصولات خود را تحت عنوان برند ناکامیچی در سال 1972 به بازار عرضه کرد. ناکامیچی در آن روزگار تقریبا در تمامی بازارهای صوتی و تصویری خانگی و ماشینی فعالیت شدیدی داشت و برای اولین بار در سال 1980 وارد عرصه کارآدیو شد. روزگار طلایی ناکامیچی را شاید بتوان بین سال های 1989 الی 2001 دانست که ناکامیچی به همراه برند پایونیر موفق شدند تجهیز و عرضه ماشین های لکسوس را بر عهده بگیرند.

افول ناکامیچی

اما این روزگار طلایی دیری نپایید و غفلت ناکامیچی در ساخت و تولید محصولات CD باعث شد که به تدریج از صفحه روزگار کنار برود. اتفاقی که مشابه آن برای دیگر غول های تکنولوژی نظیر نوکیا نیز افتاد. درنهایت این عدم تطبیق باعث شد ناکامیچی توسط یک برند چینی به نام گرند هولدینگ خریداری شده و پس از پشت سر گذاشتن یک ورشکستگی بزرگ بلاخره موفق شد خود را پیدا کند. کم کم این برند چینی با الگو برداری از اشتباهات گذشته در سال 2015 شروع به تولید محصولات با کیفیت کمتر زد و درنهایت در سال 2018 با راه اندازی بخش R&D موفق شد بازار آمریکا را از آن خود کند.

بازار و اهداف ناکامیچی در ایران

اخیرا ناکامیچی در بازار ایران نیز شروع به گسترش فعالیت خود زده است. این برند صاحب نام و دوست داشتنی قدیمی که برای بسیاری از علاقه مندان کارآدیو نماد کیفیت بالا بود موفق شده است تا با تولید یک رنج گسترده از محصولات با قیمت های بسیار مناسب کف هرم مارکتینگ را پوشش دهد. امروزه بازار سیستم های صوتی را میتوانیم به دو بخش تقسیم کنیم. در بخش اول ما برندهای بسیار مطرح و گران قیمت را داریم که از تنوع کالای کمتری برخوردار بوده و خرید یک سیستم کامل از آن برندها نیز نیازمند هزینه فراوان است. بخش دوم محصولات چینی بی کیفیت را داریم که از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند اما به لحاظ قیمتی بسیار مناسب هستند.

ناکامیچی با شناخت این بازار دست به تولید محصولاتی زده است که از لحاظ قیمتی مشابه با محصولات چینی بوده!! اما از نظر کیفیت ساخت و متریال استفاده شده دست کمی از برندهای مطرح بازار ندارند. به همین علت پیش بینی میکنیم که با توجه به خوش سابقه بودن، دارا بودن رنج وسیعی از محصولات، دارا بودن گارانتی 12 ماهه و درنهایت قیمت مناسب این برند، به زودی خبرهای بسیاری را از ناکامیچی بشنویم.

مطالب مرتبط

انتشار یافته: 1
  1. رضا خواجوی
     
     
    ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۵:۳۲

    درود بر شما آقای مقدم که علم خودتون رو رایگان با ما تقسیم میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.