سایز ساب و کامپوننت و بلندگو ها چگونه باید انتخاب شود؟

یکی از نکاتی که متاسفانه در ستاپ های سیستم و نصب ها کمتر مورد توجه قرار میگیره اندازه و تناسب بین سایز ساب و کامپوننت ها و بلندگوها است چرا که سایز درایورها تاثیر مستقیم در فرکانس های ایجاد شده توسط آنها خواهد داشت.

با یه مثال بیشتر توضیح میدم وقتی سایز کامپوننت ها ۱۳ سانتی هست نباید و نباید از ساب ووفر ۱۵ اینچی استفاده کرد تازه ۱۲ اینچ هم زیاد خواهد بود. باید بین سایز کامپوننت ها و سایز ساب خیلی اختلاف نداشته باشیم وگرنه حتما خلا فرکانسی خواهیم داشت که شاید به راحتی قابل تشخیص نباشه ولی مطمعنا توی کل موزیک تاثیر مخرب خواهد داشت و حتما یک گوش خوب قادر به تشخیص آن خواهد بود.
یکی از دلایلی که از ساب های سایز 10و 8 برای سیستم های کیفیتی استفاده می کنند همین مورد است. با بزرگتر شدن صفحه یا همون ووفر مِیل به اجرا فرکانس های پایین بیشتر میشه و این یعنی صفحه ۱۳ یا ۱۶ سانتی کامپوننت نمیتونه به فرکانس های قابل پخش صفحه ۳۸ سانتی ساب نزدیک هم بشه و این یعنی از دست رفتن فرکانس هایی که به زیبایی و کامل تر شدن صوت کمک میکن. در واقع ما همینطوری هم با فرمت های ارزون و موزیک های دانلودی و آمپ های عجیب غریب و اکسسوری ارزون کلی فرکانس از دست دادیم دیگه با انتخاب ناصحیح بقیه فرکانس ها رو تباه نکنیم!
البته این مسئله در بین سیستم های قدرتی یا همون spl بیشتر مشهود هست، البته کامپوننت ها تاحدودی قابلیت پخش فرکانس های پایین تر را دارند اما این میدرنج های قدرتی با اون ساختار منحصر بفردشون که اصلا، ولی با بیان این استدلال که هدف ما گرفتن صدای باس و قدرتی و صدای زیاده، spl را توجیح میکنند .

نظر شما چیه دوستان ؟!

با ما تماس بگیرید
کارادیوتخصص_ماست

مطالب مرتبط

انتشار یافته: 1
  1. حامد
     
     
    ۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۱:۵۷

    دقیقا درسته عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.