بررسی کامپوننت MILLE 2015

اگرچه تولید اولین سری mille هرتز به 15 سال پیش برمیگردد اما هنوز این سری به عنوان یک مرجع MILLE 2015 در میان علاقه مندان به caraudio شناخته میشود.

طراحی و تولید توسط یک تیم متخصص و مشتاق به موسیقی سبب شده است که با تولید نسل های جدید کمک به بهتر شدن و رفع مشکلات سری های قبلی شکل بگیرد.

در این قسمت به بررسی بیشتر کامپوننت mlk 1650.3 میپردازیم.

از وقتی که شما بسته بندی را باز میکنید متوجه کیفیت ساخت بسیار بالای این مجموعه از تیوتر های با بدنه ریخته گری شده تا کراس اووری با قابلیت شبکه شدن و بزرگ و پیچیده میشوید ( اما واقعن کوچکتر از محصولات قبلی ) .MILLE 2015

ووفرخیلی درخشان دیده میشود زیرا با صفحه کاملا درجه یک و المینیوم ریخته گری شده نقره ای رنگش جلای زیبای در زیر نور دارد. در کل توجه نسبتا زیادی به بسته بندی محصول و نمایش جزیات شده است .

هدف از ساخت چنین کامپوننتی ارایه یک محدوده فرکانسی کامل برای ایجاد صداهای طبیعی است , برای رسیدن به این هدف ووفر و تیوتر به شبیه ساز FEA منتقل شد و پس از ازمایشات متعدد تیم طراحی به نتایج دلخواه خود رسید.

MILLE 2015

هنگامی که کار مهندسی طراحی به اتمام رسید. یک سیستم پیوسته جدیدی که سراند را به بدنه متصل میکرد تولید شد که ( boundary free surround ) نامگذاری کردند.

یکی از مزایایی ایجاد شده توسط این روش بزرگتر شدن صفحه ووفر است و همه ما میدانیم که این حالت باعث حرکت بیشتر هوا میشود. سوراند ساخته شده از جنس لاستیک ( بوتیلIIR ) به کار رفته در ووفر نقش به سزای در تبات مکانیکی و حرارتی دارد.

حالت ( V-CONE ) بودن این ووفر از تجزیه و تحلیل FEA بدست امد. شرکت هرتز متوجه شد این شکل بهترین حالت مقاوم در حرکت محصول و همچنین در به حداکثر رساندن تولید فشار اکوستیک و باعث بهتر واکنش دادن و پاسخ ووفر است.

سیم پیچ 36 میلیمتری ( از جنس مس پوشیده شده با المینیوم ) با پلی امید ترکیب شده تا با وزن کمتر نهایت قدرت و بازدهی را داشته باشد ووفر این مجموعه توسط یک اهنربای متراکم از جنس نیودینیوم که با ورق های از جنس کربن امیخته شده است به ووفر این امکان را میدهد تا نهایت نفوذ پذیری مغناطیسی را داشته باشد.

تیوتر نیز مانند ووفر از قدرت مگنت نیودینیوم بهره برده و این قدرت را مدیون شبیه ساز FEA است که ساعت های متمادی در ان ازمایش شد . در پشت تیوتر محفظه های خالی طراحی شده برای کاهش طنین صدا تا 900hz که به آن این اجازه را میدهد که فرکانس های ( low frequency ) که خاصیت گسترددگی و بازبودن را دارند قط کند.

بدنه دای کاست و اکوستیک همچنین قطر 28mm صفحه آن که از جنس تترون است همه و همه باعث خلق یک صدای غیر قابل مقایسه با کمترین مقدار القای مغناطیسی به همراه گسترده بودن پاسخ فرکانسی شده است.

کراس اوور این محصول یک قطعه زیبا و جذاب مهندسی شده است. علاوه بر استفاده کردن از خازن های دی الکتریک ( از جنس پلی استر بیمتالیک ) سیم پیچ های قوی و منحصر به فردی نیز مورد استفاده قرار گرفته است .

برای اجرای با کیفیت بالا کلیدهای با قابلیت کم و زیاد کردن مقاومت تعبیه شده اند که برای رسیدن به این منظور پنج کلید در دسترس کاربر قرار گرفته است .

این کلید ها برای ایجاد تغیرات در حد فاصل فرکانس های بالا ( high ) و پایین ( low (قرار گرفته اند.همچنین یک کلید برای تنظیم بالا بردن فرکانس های بالا ( high ) و 3 موقعیت متغیر برای شدت پرتاب صدای تیوتر در نظر گرفته شده است.

هر کدام از این ها ساخته شده اند تا این اجازه را به یک نصاب بدهند که بتوانند موقعیت های بدی که بعضی از ماشین ها برای نصب کامپوننت دارند را جبران کند.

در دفترچه راهنمای این مجموعه نقاط شروع خوبی برای نصب وجود دارد اما همیشه یک تجربه خوب بهتر است .

در صورتی که این امکان کافی نبود کلیدی وجود دارد که به شما اجازه میدهد به صورت بای امپ bi-amped نصب کنید .

با راه اندازی تیوتر و ووفر با کانال های اختصاصی تقویت کننده خود کیفیت صدای شما افزایش خواهد یافت.MILLE 2015

ورودی کانکتور ها به صورت پیچی طراحی شده اند و اجازه ورود سیم تا 10ga را به ما میدهند. هر یک از کلیدها و کانکتور ها به وضوح مشخص شده و به سادگی نصب میشوند و در نهایت پوشش زیبای ان باعث نصب زیبا و ایمن میشود.

مثل همیشه من گوش میدم به صدای تجهیزات قبل از اندازه گیری آن ها . در این روش هر یک از آزمون های من از افکاری که من در مورد عملکرد صوتی محصول دارم تاثیر گرفته.

من کامپوننت MLK 1650.3 را در اتاق صدا گیری خود نصب کرده و سیم های کراس اوور را به امپلیفایر خود متصل کردم .

از قسمت بای MILLE 2015 این کراس استفاده نکردم زیرا به نظرم بیشتر مردم این کراس اوور را به روش های سنتی و معمولی نصب میکنند بنابراین این کاری است که من انجام دادم.

برای نخستین صدا گرفتن از این مجموعه من تنظیماتم را به این نحو چیدم که فرکانس های میانی را قط کردم فرکانس های بالا را روشن و سطح صدای تیوتر را در مرکز قرار دادم .

با چند اهنگ اشنا شروع به صدا گیری کردم و بعد از چندیدن بار گوش دادن اهنگ های مختلف متوجه صدای صاف و گرم این سیستم شدم اما خواستار صدای با فرکانس های بالای بیشتری بودم بناربراین خروجی صدای تیوتر ها را افزایش دادم اما بازهم صدا صاف و دلنشین بود بدون هیچگونه ناهنجاری و خرابی .

بعد از شنیدن چند اهنگ من دامنه پرتاب صدای تیوتر و خروجی صدای ووفر را باز کردم و با این تنظیمات جدید سیستم واقعا زنده شد و در حال حاضر از سیستم لذت میبرم اما پاسخ بیس پایینتر از حد انتظار است زمانی که شما چنین کیفیت و وضوح صدای دارید.

mille 2015 5mille 2015 4mille 2015 3

من ظرف چندین ساعت گوش دادن موفق به تنظیم این نوشته و دست یابی به ارایه عظیمی از موسقیی شدم.

برداشت شخصی من از این سیستم واقعن منحصر به فرد بود و مطمینا صدای گرم و صاف این مجموعه بدون هیچ نقصی خود نمای میکند.

در نهایت کامپوننت هرتز MLK1650.3 به طور جد یکی از خوش ساخت ترین قطعات است که مهندسی فوق العاده ای دارد .

MILLE 2015 برای رسیدن به یک هدف و آن هم کیفیت و دقت بالا طراحی شده اند.

کراس اوور نتورک این محصول حالت های مختلف تنظیم را فراهم اورده.

زمانی که این مجموعه را به درستی نصب کردید مطمین باشید این مجموعه بهترین انتخاب برای دوستداران سیستم به صورت حرفه ای است ( فقط به این مطالب من تکیه نکنید صدای این محصول را گوش بدهید ویا به نمایندگی های هرتز مراجعه کنید ).

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت www.hertzaudiovideo.com مراجعه نماید
نوشته شده توسط Garry springgay
منبع : http://www.pasmag.com/car-audio/test-reports/3850-hertz-mille-mlk-16503-component-speaker-review

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.