در خرید ساب دست دوم کدام موارد باید مورد بررسی قرار بگیرد؟

با گران شدن کالاها و محصولات بازار خرید و فروش محصولات دست دوم هم رونق گرفته و برخی برای تهیه کالای مورد نیازشون رو به کالای دست دوم می آورند ولی خرید کالاهای کارکرده و دست دوم هم چالش های خودشو داره این که آیا کالا سالم و دست نخورده است و تعمیر نشده است و یا اینکه این محصول کارکرده تا چه حد تحت فشار بوده و یا اصطلاحا کم کارکرده است یا خیر.

ما در این نوشته سعی میکنیم به نکاتی که در هنگام خرید سابووفر دست دوم باید به آنها توجه کرد را توضیح دهیم تا بتوانید یک ساب سالم و کم کارکرد را از سابی که کارکرد بالا یا ناصحیح داشته تشخیص دهید.

نکاتی که باید به آنها توجه داشته باشید:

  • معمولا ظاهر هر محصولی میتواند تا حدودی گویای احوال و معیاری برای قضاوت آن کالا باشد پس سعی می کنیم ساب تر تمیزی بگیریم و به ظاهر آن هم علاوه بر نکاتی که در ذیل می آید توجه کنیم.
  • سوراند ساب ها بیشترین نقش در کنترل و کیفیت خروجی ساب ها را دارند و یکی از پرکاربردترین قطعات ساب ها و در کل بلندگو ها هستند. این قطعه معمولا از فوم یا اسفنج فشرده ساخته شده است که با کارکردن زیاد و در فشار قرار داشتن زیاد این فوم دون دون شده و به نوعی پوسته پوسته می شود که به راحتی با کشیدن دست بروی آن می توان به زبری بیش از اندازه و غیر طبیعی آن پی برد و متوجه آن شد.

به غیر از فوم یا اسفنج یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده سوراند های ساب و بعضاً بلندگو ها، لاستیک و یا همان رابر است که دوام بیشتری نسبت به فوم هم دارا می باشد این مواد در ابتدا بسیار مقاوم و سفت هستند که با کارکرد ممتد و طولانی حتی اگر تحت فشار هم نباشند به مرور شل شده و سفتی خود را از دست می دهند که با لمس آن به راحتی می توان متوجه آن شد.

در شکل زیر انگار در اثر کارکرد زیاد ساب سوراند نازک شده است، پس با لمس سوراند می توان متوجه زیاد کار کردن و یا کم کار کردن آن شد.

  • یکی دیگر از اعضای ساب که می تواند به ما در مورد عمر و کارکرد ساب و یا استفاده نا صحیح آن کمک کند اسپایدر یا همان دمپر آن است. این قسمت که معمولا در میانه و زیر صفحه ساب قرار دارد و نقش متعادل کننده ارتعاشات ساب را دارد و همیشه موازی مگنت به صورت افقی قرار گرفته است. دمپر ها از الیاف به هم بافته شده تشکیل شده اند که به صورت موجی شکل هستند و معمولا به رنگ زرد و یا گاهی قرمز می باشند.

دمپرکاملا صاف به طور مستقیم بدون هیچگونه انحنا (کشیدگی) به پایین و بالا به سیم پیچ (موتور ساب) وصل هست، به طوریکه با نگاه کردن به ساب اکبند کاملا متوجه صاف بودن آن خواهید شد.

ساب در اثر کارکرد زیاد و به مرو باعث از بین رفتن خاصیت فنری دمپر می شود و دمپر به سمت پایین افت میکند که باعث می شود صفحه ساب نسبت به روز اول پایین تر قرار گیرد. کارکرد نا صحیح و فری ایر بستن ساب و یا مناسب نبودن لیتراژ و حجم باکس می تواند باعث افت دمپر نیز شود.پس اگر سابی با افت دمپر رو به روست یا عمر بالایی دارد و یا به طور ناصحیح از آن استفاده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.